lördag 26 juni 2021

mer bin..

Jag upptäckte att jag inte fått med mig alla bin igår... Så eftersom jag vaknade kl 0500 i morse så var det lika bra att göra ett nytt försök..Denna gång hade jag med mig 5 hinkar och 5 handdukar...  Det blev till att sopa ner bin men jösses vad arga de blev..  Någonstans har jag läst att svärmande bin inte sticks..men det kan man glömma. Min gamla jacka funkade fint men bak i svanken gled den upp och jag fick ett stick.. Ett stick går väl bra.. Men när jag kom till stolpen på nytt så var de beredda och anföll direkt.. troligtvis har jag väl råkat klämma nåt bi.. Likt japanska kamikazepiloter störtdök de över mig. Det blev ett kraftigt surrande.. Jag knöt fast handdukarna och lastade in hinkarna i bilen. Biodlarjackan behöll jag på.. Jag funderade lite på en eventuell krock skulle sett ut..det hade nog blivit spännande för den som först kom på plats... en gubbe i rymddräkt och hela bilen full av bin..haha.. Men nu gick det ju fint... Nu får jag bara vänta på att broder Tuck vaknar och se om han fixat någon kupa...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar