söndag 4 april 2021

Ny odlingsbädd...

Idag grejade jag en ny odlingsbädd vid min damm bakom huset. Jag började med att såga till käppar av björk. Käpparna slog jag ner där jag tänkte fixa bädden. Sen hämtades björkris som jag flätade mellan käpparna. När det var klart så städade jag ur några kaninburar och tömde böset med spån och hö i bädden. Sen fixades löv och gräs mm.. Några pappersäckar täckte det hela.. sen grävde jag upp mer gödsel från min gödselhög och öste på mer. Därefter hämtades jord i hönsgården och efter det så hämtades jord ur botten på gödselhögen. Jag byggde en enkel trefot som ställdes i bädden. Nu är planen att odla halloweenpumpor i bädden och ett gäng gula vaxbönor som får klättra på trefoten... Det kan nog bli riktigt najs.. Ska kolla med bonden om han har något gammalt ensilage så jag kan ta.. att använda till täckodling på bädden..bädden kommer att växa bakåt när jag får mer material..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar