torsdag 8 april 2021

morgon hos bonden..

Åkte bort till bonden och hämtade en gammal halmbal i morse. Jag tog med mig bössan så jag kunde skjuta lite kajor. Det blev några kajor och en duva som  fick bita i gräset... Bonden körde gödsel och jag skojade och frågade om han skulle köra hem det till mig... Vill du ha ett lass så får du det sa han.. men jag sa att jag får återkomma när jag fyllt upp tomten.. Ett lastbilslass med kogödsel räcker till många odlingar. Den gamla halmbalen fördelades ut i mina 2 större odlingsbäddar och en 3e bädd påbörjades. Imorgon hämtar jag mer halm.. Idag fick jag hem sättlök så jag har satt 3 pallkragar med sättlök.. dessutom fick jag 3 nya pallkragar av broder Tuck.. Och jag hämtade ut mitt paket med mycelplugg och ympvax som jag beställt.. Och inte nog med det så fick jag hem fröer till vinterpumpor så jag har sått några såna idag. Det är även dags för däckskifte så frugans däck har körts till verkstan så jag kan vränga på 2 andra däck då 2 var utslitna. Motorcykelns batteri har jag laddat...snart dags att starta upp den.  Här är sättlöken innan jag tryckte ner den i lådan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar