måndag 19 april 2021

kört gödsel..

Idag har jag kört gödsel och gammalt hö ner i slänten.. Mina stora odlingslådor har grejats.. I översta lådan sitter redan potatis.. men i andra lådan täckte jag med tidningspapper.. sen hö och därefter ett rejält lager gödsel.. och sist ett lager hö.. I den lådan ska jag sätta majs sen. Lådan nedanför har jag fyllt med hö..ett tjockt lager..och jag har planterat potatis i höet.. kring varje potatis har jag några nävar jord. Det ska gå att odla potatis i ren halm.. så detta blir ett test.. Den nedersta bädden är en avlång jordlimpa täckt med hö.. där ska jag sätta pumpor sen..  Jag har även fyllt upp några pallkragar till.. en är sådd med lök och i 2 lådor sitter hallonplantor.. 4 lådor är kvar att odla i.. Jag grävde även ur det gamla ärtlandet och rensade bort allt ogräs.. ärtlandet är 3 x 4 m...  Sist men inte minst så gjorde jag en odlingslimpa och planterade fingerborgsblommor...eller digitalis. Jag grävde upp ett 20 tal aklejor och lungört och satte dem i krukor...  I år kommer det bli riktigt fint i trädgården...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar