onsdag 21 april 2021

hjälpt en vän..

Idag har jag hjälpt min vän i hans trädgård. Min vän har samlat på bilar och grejer i hela sitt liv och det mesta har sparats. Grejer har också blåst iväg och blivit liggande här och där.. Med andra ord så ser trädgården ut som en bilskrot/tipp.. Idag gick jag i slänten nedanför tomten och samlade ihop 3 sopsäckar med skräp.. plastburkar.. påsar.. frigolit.. Jag insåg att det låg rätt mycket skit begravt i slänten.. gamla domkrafter.. kardaner.. plåtburkar.. glasburkar.. kromade grejer.. hinkar.. mm.. Hursomhelst så ser slänten ren ut nerifrån stora vägen. Uppe på gården står nog 25 sopsäckar som ska iväg till tippen.. Men i övrigt vet jag inte vad som skall slängas eller sparas.. Jag kände för att ta hand om det fällda körsbärsträdet så jag bytte till sågskyddsbyxorna.. Sen kvistade jag upp det mesta och gjorde vedbitar av grenarna.. Stammen gjorde jag inget med för den skall sågas till virke sen. Jag fällde ett gäng mindre träd och släpade ris... Så nu har jag en rejäl vedhög liggandes ute på ängen.. Jag får nog hjälpa kompisen att riva den gamla hundgården och ett gammal jakttorn som finns på gården också..  Det kan bli riktigt fint om man grejar några dagar till.. kompisen kommer aldrig att orka ta tag i allt själv.. Jag hjälper nog mest till för miljöns skull och för att visa kompisen hur fint det kan bli utan allt skrot och skräp överallt.. Der gör ont i mig att se plast och bilskrot i naturen... Men förr var det vanligt att man grävde ner skräpet i trädgården.. vi hade själva en amazon nedgrävd på vår tomt.. helt sjukt om man tänker på det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar