tisdag 9 februari 2021

risvase..

Idag fixade jag en risvase hemma på en sjö. Jag knöt ihop 2 stenplattor... sen fällde jag några granar bakom mitt hus.. en på 4m och några på 3m och ett gäng mindre... Jag surrade dem på biltaket.. slängde in stenplattorna i bilen och lastade in en pulka. När jag kom till sjön så drog jag ut plattorna på pulkan.. jag la dem där jag kontrollborrade sist.. där är 4m djup i änden på en grundrygg..och sen sluttar det ner till 15m djup.  Granarna hämtades och de mindre klämdes in mellan snörena som stenarna var surrade med.. sen knöts den större granen och de på 3m fast i resterande repstump.. Jag har tagit riktpunkt från änden på en bukt och dit är det 62 steg på isen.. i andra änden av riktpunkten står en vägskylt uppe på grusvägen.. och rakt över krysset som blir finns ett rött hus och på andra sidan ännu en ände på en bukt.   Det kommer underlätta att hitta vasen vid kommande fiske... sommar som vinter.. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar