måndag 8 februari 2021

kråkmorgon...

Idag ägnade jag lite tid åt bondens fåglar... Jag var på plats innan det ljusnade.. men det hjälpte föga... fåglarna flög högt och den första som upptäckte mig varnade alla sina vänner. Kajorna satte sig i grannens träd och bara väntade på att jag skulle åka..  Det kom knappt några fåglar så efter 1.5h åkte jag till nästa bondgård. Jag klev ur bilen och det vällde upp fåglar från baksidan av gården. Jag hann skjuta en innan de tog höjd.. Jag ställde ut mina bulvaner bak på gården och lurade ner några till... Sen åkte jag ner till mitt vaktorn och åtlade...en påse kajor till räven..  Jag gick en vända längs med ån också... utifall att jag kunde stöta upp någon hare eller hitta ett minkspår... 4 gräsänder satt nere vid ån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar