fredag 16 oktober 2020

Älgjakt/kalvjakt

Satte mig på pass kl 0700.. Det dröjde inte lång stund innan jag hörde smällar.. kompisen som satt några hundra meter bort sköt 2 dovhjortar. En älg kom traskandes på mitt pass men det var en fjoling.. en tjur..  Den gick där en stund.. sen kom ett rådjur.. och ett kid.. men jag hade en grangren i vägen så jag vågade inte skjuta.  Morgonen gick och vi åkte ner till gården.. Kaffe och fika sen fortsatte jag med kompisens hall. Jag slipade och spacklade en omgång till.. dammsög och snygga till det. Nu behöver han bara slipa några fläckar och måla i ordning.. Jag gick ut och grovstyckade min hjort och åkte därefter hemåt..  Väl hemma blev det finstyckning och malning utav färs... Frysen är knökfull nu...med viltkött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar