fredag 9 augusti 2019

sutaremete..

Igår kväll hörde kompisen av sig. Han skulle åka och meta sutare och undrade om jag var sugen. Det var längesen så jag åkte med. Först gick jag in på ifiske och köpte ett fiskekort. Jag var på plats och gjorde iordning metet före kompisen. Ron thomson matchmetespö på 13 fot hade jag med mig..Jag knöt om tacklet, och kroken byttes mot en större än jag brukar ha.. en strl 6 b983 wide gape.  Jag loosefeeda med majs.. satte majs på kroken.. och plockade en mört. Ut med grejerna igen.. hade några försiktiga napp och det bubblade vid flötet. Jag förtyngde med ett extra sänke så flötet sjunk under ytan.. Napp direkt och det var en sutare.. strax under 2 kg.. Efter fotografering fick den återse friheten..Det blev några mörtar till och de åkte med hem.. rävåtel. Kompisen körde bottenmete/feederfiske och fick både mört och abborre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar