söndag 21 juli 2019

gårdagens grisvak..

Åkte upp till polaren igår. Satte mig i kojan vid åteln i den täta skogen kl 2100..  Hörde hur det prasslade bakom kojan vid kl 2200.. Tittade ut och där kom en räv på berget bakom..den stannade till och spanade mot mitt håll... sen stack den vidare.. Spridaren körde igång framåt kl 2300.. Jag hörde hur det brötade i skogen till vänster om mig.. Men det blev bara några flås och grymtningar.. Grisarna hade nog fått vittring av mig för jag hade inte med mig tjärsprayen för att dölja den. Några timmar senare brötade det till höger om mig.. men likadant då.. några flås och grymt. En bil kom brötande längs stora vägen.. jag hörde hur den stannade och backade upp mot min parkerade bil.. Jädra kleptomaner! Skulle jag dra ett skott i skogen för att tala om att jag var i närheten? ellet skulle jag gå och konfrontera dem? Hann inte tänka så långt innan de åkt vidare.. gött! Några timmar senare knakade det på nytt.. och grymtningar hördes rakt framför kojan en bit bort i skogen..  De kom inte fram... Det började regna och blåsa.. jag satt kvar tills det ljusnat.. kl 0415 gick jag till bilen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar