onsdag 19 december 2018

Gåsmorgon..

Upp tidigt! Iväg till bondens åker med bilen full av prylar... 12 kanada och 12 grågåsbulvaner.. En styck terrier i bur... Gömsle på taket och bössa i bagaget.. samt en bärkasse ammo.. Det var mörkt så pannlampan kom till nytta.. Strax före det första ljuset var allt riggat och klart.. Nu var det bara att vänta.. och vänta... och vänta... och vänta.. tiden gick men några gäss verkade det inte komma.. Vid 0930 såg jag en flock bortåt byn... men de flög åt fel håll.. Och vid 1030 kom det 4 gäss rakt in över mig... men för högt för att man skulle våga skjuta..  Vid 1100 packade jag ihop.. Hade jag vart inne på gården så hade jag kunnat skjuta en hel del kajor och kråkor.. för där härjade de hela morgonen.. Så är det med jakt.. ibland stämmer allt..och ibland stämmer inget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar