tisdag 21 november 2017

Rävlarmet..

Rävlarmet pep igår natt klockan 0200.. Det var strax efter att jag kommit hem.. Jag tror att det var en räv jag såg om det inte var en ovanligt fet katt.. Framåt 0300 pep det igen men då var det en katt..betydligt mindre. Jag kollade spår i morse men det var mest rådjursspår runt fågelbordet. Det återstår att se om räven dyker upp inatt.. jag skulle egentligen åkt och vakat nu men det känns sent att komma iväg efter 2200 när man ska upp 0530... Får hoppas att det blir mer snö än regn imorgon så finns chans till vak då istället..

2 kommentarer:

  1. Jag använder en cat doorbell.. Den är batteridriven. Utedelen har jag satt ett litet tak över..man kan välja olika ljud eller att det blinkar på innedelen. Vet inte hur räckvidden är riktigt men jag har 15m och en vägg mellan delarna och det funkar fint.

    SvaraRadera