onsdag 22 november 2017

Åtlat

Åkte förbi vaktornet i eftermiddag.. Jag kunde inte se några rävspår vid åteln men det fanns ett rävspår som korsade åkern 60-70m ifrån.. Nu klampade jag inte runt och kollade så noga..men jag kastade ut lite hundkulor.. Jag åkte till bondgården för att kolla läget vid kråkfällan..Brödet som jag lagt på fällan var försvunnet och det fanns fågelspår i fällan. Jag fyllde på med mer bröd... men väntar med att gillra.  Vid vakkojan på gården var det trampat av kråkfötter över hela ytan.. så flocken hade varit där under dagen. Det fanns ett rävspår också.. Jag slängde några hundkulor på de snöigaste partierna framför kojan..  Uppe i byn satt det fullt utav kajor .. de har inte synts till på några dagar men nu är de i närområdet... Bra om man skall försöka gillra fällan någon dag igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar