fredag 9 augusti 2024

Tiden går

Tiden går och jag har hunnit med en massa saker. Jag har investerat i en svets så jag kan bygga klart min veteranbil som jag har ståendes. Min gamla veteranmoped sålde jag häromdan. Jag har skördat potatis och vitlök. Ett par av mina dahlior blommar nu.. bland annat en som heter karma fiesta. Jag har skaffat 3 nya koifiskar till min trädgårdsdamm. Det börjar bli dags att för skyddsjakt på gris i spannmålen här och där. Ringduvorna börjar att flocka ihop sig. Lingonen har mognat och skogen är full av kantareller. Jag har sålt slut all min torra ved men har väl staplat ihop 20 kubik som med lite tur kan vara torrt på senvintern. Kommande vecka har jag semester och jag hoppas att det inte ska regna varje dag, jag ska fälla träd och jaga nämligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar