söndag 25 augusti 2024

Jagat gris

I eftermiddags åkte jag upp till min vän. Vi fortsatte med garagetaket och fick nästan klart det nu. Det regnade skurar titt som tätt så vi fick söka skydd. Det sprang förbi 2 dovhjortar och en bock nere vid mitt pass "utedasset". Men på kvällen vid kl 2000 gick jag bort till havreåkern för att passa. Det dröjde väl en halvtimme och sen så kom det ut 5 mindre grisar på åkern. Avståndet var ca 150m och de stod nära gränsen. En stund därefter kom 2 större grisar fram i andra änden av åkern. De sammanstrålade mitt på åkern och vandrade närmre. Det smackade högt när de käkade havre. Jag fick bredsida på en av de mindre och sköt. En gris gav ett illtjut och alla sprang. Jag gick fram och kollade och där låg en gris.. en gylta, ca 50 kg skulle jag gissa. Perfekt bara lasta in i bilen och åka hem..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar