tisdag 19 mars 2024

Diverse arbete hemma

Häromdan röjde jag alla mina odlingslådor vid hönshuset. Mina palsternackor är på väg upp i en utav lådorna. Jag har jobbat med veden och sålt 3 lass med blandved. All ekved har jag staplat och sen har jag kluvit mer björk. Ytan där jag tog ner träd på tomten håller på att omvandlas till odlingsyta och jag har gjort ännu en odlingsbädd, ca 6 meter lång. Sen har jag kvistat  alla grangrenar som låg kvar på gräsmattan och slängt allt granris som fylle i slänten.  En ny räv har varit i komposten och grävt också, fällan gillrar jag av siste mars som senast, även om jag får fånga året om för att skydda hönsen. Mina kaniner borde få smått imorgon och några har börjat boa. I mina rabbatter tittar både tulpaner och krokusar upp nu. Ikväll och inatt blir det jobb så imorgon är jag ledig och kan greja igen...  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar