torsdag 9 mars 2023

jakt morgon och kväll

I morse åkte jag till bondgården för att jaga kajor. Kajorna var inte där konstigt nog. Men ute på veteåkern satt det bortåt 600 kanadagäss. Då det är växande gröda som de betar på så är det bäst att få bort dem. Jag gick mot flocken och de började väsnas, när jag kom in på 50 meter så lättade de och jag sköt en som kom lämpligt. Kajorna kom förbi och jag sköt en, den slängde jag bakom ladan som rävmat. Gåsen tärnade jag upp och kokte till hundmat när jag kom hem. Nu ikväll så tog jag med min kompis på jakt. Han fick tornet vid majsfältet och jag tog mitt vaktorn. Fullmånen lös starkt och det var kallt, termometern visade 10 minus. Jag hörde hur det knakade uppåt skogen några gånger. En räv var framme under tornet men visade sig inte så jag kunde skjuta. Vi passade mellan kl 2115 och kl 0015. Därefter hängde vi upp en kamera framför mitt vaktorn. Kameran sänder live om det är någon action så det blir spännande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar