onsdag 15 mars 2023

jagat jobbat och jagat

Åkte upp till kompisen idag. Jag började morgonen med att sitta på pass några timmar. Sen åkte jag ner till gården och där hade min kompis börjat jobba med veden. Jag kapade ner 2 klibbalar som jag stoppade i min bagage. Alveden ska jag ha till att röka fisk och kött med. Min kompis tyckte att jag kunde gallra bort granar  längs åkern så att lövträden kom fram istället. Jag gick dit och fällde ett tiotal granar och lika många björkar som stod trångt. Det finns massor av skog att gallra och glesa ur hos min kompis, jag har pyssel flera år framöver. Min kompis bjöd på käk och kaffe och vid kl 1500 gick jag till åteln. Där satt jag till kl 1800, sen frös jag för mycket. Mina kläder var fuktiga av svett och mobilen nästan död, lika bra att åka hem. Det kommer ju en dag imorgon med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar