onsdag 9 november 2022

sicken best!

Gårdagens grisjakt blev rätt så lyckad. Jag hämtade upp min kompis kl 2000. Vi var framme vid gården kl 2015. Jag släppte kompisen vid majsfältet och åkte vidare mot mitt vaktorn. När jag klev ur bilen 2 min senare så smällde det. Kompisen sköt en gris. Jag sa att vi skulle sitta kvar en stund och en timme senare sköt kompisen ytterligare en gris. Vid kl 2200 ringde jag bonden och frågade om han kunde hjälpa oss med traktorn. När vi kom fram till första grisen så insåg vi vilken best det var. Den var helt enorm, lika tjock som lång. Vi nollställde traktorskopans våg och vägde därefter in grisen. 160kg!!! Helt sjukt!! 160kg nöff nöff. Vi lastade på den andra grisen som var liten jämte den större. Nu visade vågen 255kg så den lille vägde bara 95kg. 95kg gris är en stor gris det också. Vi körde fram traktorns skopa mot min bagage och drog in 95kg's grisen. Bagagen på rav 4an blev fylld..Jag fällde sätena för att få in den stora skulle inte bli så lätt. Jag knuffade som en tok och kompisen och bonden stod i varsin bakdörr och drog och slet. Hövvet fick vikas in men det gick till slut..Den stora grisen hissade vi upp i taljan hemma hos mig och den mindre hängde vi hos kompisen. Kl 0120 var jag i säng. Här är den stora besten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar