lördag 15 oktober 2022

vakat/smygjagat rådjur

Kompisen vill ha ett rådjur till frysen så jag gjorde ett försök mitt på dagen. Jag gick upp till vårt pass och satt där en timme. Skator och nötskrikor fanns det och några koltrastar. Jag tog mig en tur genom marken och smög bort till ekbacken som jag röjt. Hasseln hade fått nytt liv verkade det som, de stod skuggigt innan jag röjde bort gran. Jag passade på att trycka ner några kastanjer i backen där jag gick. Jag hade några i fickan. Tanken är att få till en fin ekbacke med hassel i botten men enstaka bok, lönn, kastanj och körsbär kan vara kul. Vid vårt pass ska det satsas på en fin björkdunge och längst upp på berget ska vi ha tall. Neråt i backen på andra sidan berget blir det lönn, rönn, asp, sälg, björk, ek , tall och gran..stor variation med andra ord. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar