tisdag 25 oktober 2022

vakat gris

Lite dåligt väder ikväll men jag bjöd med en vän ut på grisjakt. Eftersom han har ett termiskt sikte på sin bössa så fick han sätta sig vid majsfältet. Jag satte mig i mitt vaktorn. Klockan var ungefär 2100. Vid 2140 kom en flock på 8 grisar till kompisen och de vrålade så han höll på att göra i byxan, de försvann innan han hann att skjuta. Kompisen tyckte att de sprang åt mitt håll i dalgången. En stund senare hörde jag en smäll. Gris ligger fick jag på sms. Plötsligt hade det dykt upp 6 grisar på fältet som stod där och smaskade. Kompisen fick en. Resten av flocken sprang mot gården förbi gödselbrunnen. Jag åkte bort och hjälpte min kompis att släpa ut grisen. Sen for vi hem till mig och hängde upp den. Det var kompisens tredje gris, han är relativt ny som jägare så extra kul att han lyckades. Galten vägde ca 50kg skulle jag gissa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar