torsdag 13 oktober 2022

bondgårdsrens och majskoll

Åkte bort till bondgården på morgonen. Jag sköt några kajor. Sen fick jag syn på en fasantupp som jag testade att smygjaga efter. Den flög rätt in i majsfältet. Jag passade på att inspektera vildsvinens framfart.. Lilla åkern har de skövlat till hälften snart. De har även hittat upp till den större åkern och ute där kornet växte har de bökat också. Kreaturen har de tagit in från betet så det kommer att underlätta jakten. Jag slängde kajorna nere på min åtel vid vaktornet. Sen åkte jag till nästa bondgård. Där smög jag genom ladugården och kom ut och kunde genast skjuta några duvor. En kråka och 7 duvor och 1 kaja fick jag totalt på denna gård. Jag tänkte att jag kunde gillra mina grävlingfällor och när jag kom bak till dem så hoppade en stor fin räv upp bland bråten. Bonden vill inte att jag skjuter rävar så avtryckarfingret fick låta bli. Fällorna gillrades båda 2 och imorgon hoppas jag att det sitter annat än en katt i dem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar