torsdag 11 augusti 2022

över en månad!

Jag har haft fullt upp med allt möjligt och har inte haft tid för bloggen. Jag har varit ute på makrillfiske några gånger, vakat gris några gånger med. Sen har det sålts ved och kaniner. Odlingarna växer och jag skördar för tillfället fin grönkål, broccoli och potatis, timjan persilja och massa annat. Bilarna har jag haft problem med så en har jag sålt iväg och den andra ska till verkstan imorgon bitti. Dessutom har vi köpt en 7 sitsig bil nu när familjen behövde det. Jag har varit i skogen och plockat kantareller men torrvädret som varit i sommar har gjort att det är ganska sparsamt med svamp på mina ställen. Mina tamgrisar växer och jag ger dem äpplen som trillat från träden, det blir mycket fallfrukt att ge dem i höst tror jag. Av mina vedpengar som jag fått in så har jag investerat i en flistugg med 6.5hk motor. Flisen som blir ska jag använda till mina odlingar och i hönsgårdarna vid regnväder. Min lilla bebis växer för fullt och har gått upp över 2 kg på 2 månader..  mycket bra jobbat av lilltösen!  Framöver kommer jag ägna tid åt krabbfiske, bockjakt, vildsvinsjakt, skyddsjakt på bondgården, militärövning, renoveringen av min gamla bil och ved/flis med mera... Fullt upp med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar