torsdag 18 augusti 2022

bockpremiären

På bockpremiären satte jag mig i mitt vaktorn. Klockan var efter 20.00, och jag hade både bock och get framme när jag kom med bilen, så de drog till skogs. Geten behagade att komma tillbaka vid 21 snåret. Jag hörde 2 skott avlossas under kvällen så det var säkert nån som hade jaktlycka. Framåt 2200 blev det mörkt och jag hörde nåt putta på min rulltunna. Jag misstänkte att det kunde vara grävlingen men fick snart veta vad det var. Grymt grymt hörde jag och fick se en stor svart skugga, sen ännu en skugga. Jag tände upp lampan på min bössa och 4-5 stora suggor klev ut på åkern knappt 20 meter bort.. och dessutom kryllade det av smågrisar. Jag hann inte räkna men det var omkring 20 st! Jag valde ut en typisk galt av de mindre och den blev på plats. När jag kom hem så flådde jag och tog ur grisen, en lagom matgris ca 35kg.  Grisen delades upp och sen fick jag plats med den i kylen. Idag postade jag trikintestet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar