onsdag 15 juni 2022

fixardag

Igår hjälpte jag till med att bygga ett grishus. Det tog större delen av dagen men det blev klart för inflytt. Idag grejade jag hemma hos mig själv. Gräsmattan klipptes.. Sen färdigställdes 6st odlingslådor. Jag bottnade med wellpapp och jord från hönsgården och toppade med köpejord. Sen satte jag ut plantor av kronärtskocka, vitkål, spetskål, grönkål, broccoli, och i en låda såddes rädisor, spenat och rödbetor.  Jag passade på att städa hönshuset och plocka sly till kaninerna. Jag fick även röjt lite i växthuset och planterade om en hel del plantor. Sen hittade jag en burk målarfärg så jag målade fönsterfoder och vindbrädor som jag haft omålade länge på en byggnad. Min gamla traktor vägrade att starta idag, jag tänkte plocka loss bakskopan och montera på vajerkranen istället..men det kommer väl fler dar.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar