måndag 2 maj 2022

burit ved med mera

Jag började morgonen med att vattna och mata mina djur som vanligt. Därefter åkte jag till grishagen och matade dem också. Jag bar upp och fyllde deras nya badbalja. Sen gick jag upp till jaktpasset och åtlade med havre...eller rättare sagt jag strödde ut havre över hela den öppna ytan.. och har jag tur  så gror det. Jag släpade ner alla tunna granslanor som låg där uppe på höjden. Jag har sparat dem för att bygga smålandsstaket utav dem. En hög med granvirke ligger kvar.. jag ska köra upp med volvo valpen och hämta det vid tillfälle. Jag gick ner igen och började samla skrot på tomten...det blev en stor hög metallskrot, en hög plastskräp till tippen och ett gäng sopsäckar brännbart och dessutom en liten hög med glas. Det finns sjukt mycket skräp i min väns trädgård och jag har gett mig fan på att städa bort allt.. Jag gick upp till grishagen och började bära ner alla stockar,slanor och längder virke. Efter några timmar hade jag gått 50-60 vändor upp och ner för kullen...och all ved var nere förutom gran och tallkubbarna.  Jag tror att jag fortsätter mitt arbete där imorgon när jag är ledig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar