onsdag 27 april 2022

gårdagens vakpass

Igår kväll satte jag mig i mitt vaktorn vid kl 2000. En räv och en hare sprang över åkern. En stund därefter kom ett rådjur ut. Några tranor flög förbi. Fåglarna kvittrade.....och en räv tassade bakom tornet. Jag hörde räven under och bakom tornet några gånger. Räven började tjoa 50m från tornet.. en annan räv svarade några hundra meter bort. Mörkret föll och man kunde höra hur det tassade ännu mer i terrängen bakom tornet. Jag packade ihop vid kl 2310... och när jag klev ur tornet så hörde jag djur springa iväg... tydliga klövläten och säkert bortåt 10 djur så som det lät. Jag funderar på om det kan ha varit en sugga med smågrisar... Det var inga varningsläten från vare sig räv, rådjur eller grisar så det var lite skumt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar