torsdag 10 mars 2022

grejat.

Idag har jag grejat hela dagen. På morgonen åkte jag till verkstan med farsgubben och hämtade bilen jag lämnat där. Styrväxeln läckte så nu var den grejad. När jag kom hem så åkte jag till sågverket och köpte spån. Därefter blev det städning av kaninburar och hönshus. En kaninköpare kom förbi på förmiddagen. Sen fixade jag kalkonhagen, ett träd välte över nätet i senaste stormen. Jag satte traktorns batteri på laddning. Sen tog jag huggarkläder och motorsågen och gick ner i slänten. Jag fällde en rejäl björk och en halvstor björk. Sen bars kubbarna upp och transporterades vidare med skottkärra till vedklyven. Det blev ett gäng vändor och när jag flåsade som värst så ringde telefonen. Nästa kaninköpare var på väg och jag fick sålt 2 kaniner till. Snart är det nya kaninbebisar på ingång så det gäller att ordna plats... Klockan 1800 kom jag på att jag glömt av att äta. Jag avslutade min arbetsdag och gick in....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar