lördag 22 januari 2022

smått besatt

Jag har blivit lite smått besatt av att jobba med veden.. Och drömmen om en egen skog växer sig större för varje dag. En skog att röja, gallra och plantera i vore hur kul som helst. Hade jag haft en skog så skulle den varit allt annat än en steril granplantering. Jag skulle satsat på björk, förädlad sådan och masurbjörk. En ekbacke hade varit fint att ha med för viltvården.. Ett bestånd hybridasp att skörda tidigt och få in pengar på... Udda trädslag och stor mångfald.. Ett tallbestånd att stamkvista hade varit trevligt med... att se timmerträden växa sig raka och kvistfria... Idag klöv jag 6 skottkärror ved och hämtade ytterligare ett lass stockar som jag sågade kubbar av... imorgon fortsätter jag jobbet med veden... det är sjukt beroende framkallande.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar