söndag 9 januari 2022

rävjakt

I morse samlades vi för rävjakt. Vi var 8 gubbar i blåsten och 2 hundar släpptes. En hamilton och en schiller. Jag stod på mitt pass där jag sköt räven härom året. Det var trögt att få nåt på benen idag men jag fick höra lite drev till sist. Men när det varit dött en bra stund så började jag att frysa.. och tänkte att det är väl dags att åka hemåt snart. Men då såg jag nåt i ögonvrån.. en räv kom traskandes lugnt och fint... när den gick in bakom en sten höjde jag bössan och när den kikade fram på andra sidan så gick skottet. PANG! och där låg räven.. en liten tik. Kompisen skickade ner sin farsa med unghunden som satt i bilen..och hunden fick nosa på räven.. Därefter traskade vi upp till vägen igen där det blev korvgrillning.. Korv med bröd och en brasa är underbart när man är frusen... Jag tackade för mig och åkte hemåt.... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar