onsdag 27 januari 2021

vakat i månsken..

Igår kväll sken månljuset starkt..så jag åkte bort till mitt vaktorn.. Det var 7 minusgrader och det borde göra rävar och andra djur hungriga.. Strax före kl 2200 satt jag i tornet, de frusna golvbrädorna knakade så det gällde att sitta still.. Det var vindstilla och efter några minuter hördes den första räven.. strax därefter hördes en till.. och jag uppskattade att jag hade 3 eller 4 rävar som skällde kring åkern.. Rävarna tycks ha lärt sig att min åtel innebär fara.. för senaste året har det gått trögt.. i och för sig har jag satsat mer på vildsvinen men jag har skjutit de rävar som dykt upp...om jag inte hört suspekta knakningar eller grymtande som talat om att grisarna vart i närheten.. Rävarna verkade inte ha något intresse för åteln och vid kl 0015 åkte jag hemåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar