söndag 10 januari 2021

morgonpass..

I fullt snöväder körde jag upp till kompisens mark i morse.. sikten var väl 7m framför bilen så hastigheten fick hållas låg... När jag kom fram till gården tittade jag ut över åkern och i samma stund fick jag sladd på bilen.. Jag åkte på tvären mitt i vägen men lyckades häva sladden.. sen kom nästa sladd igen.. det var lite nervöst men det gick bra. Dubbfria året runt däck har inget vidare grepp... Jag smög mig upp till mitt pass vid åteln.. Koltrastarna hoppade som vanligt runt och letade mat under spridaren. Vid kl 0900 hörde jag en hund driva på grannmarken... Vid kl 0930 dök nånting upp framför passet.. det var en räv som svängde in i skogen.. Vid kl 1000 började det prassla bakom mig under en gran.. Jag kollade om det var ekorren som vanligt men det var en räv.. den kom ut under granen med en sork i munnen.. endast 4 m ifrån mig.. Den nosade på mina fotspår..och sen drog den igen..  Jag gick ner och fyllde på spridaren med majs, sen beställde jag nybryggt kaffe utav min kompis.. Sen fyllde jag min andra spridare på åteln i grantätningen... och kollade lite på ängen om det fanns några spår.  Efter en kopp kaffe for jag hemåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar