fredag 15 januari 2021

bondgårdsrens...

Såg att det var gott om fågel kring bondgården häromdan.. Så i morse åkte jag bort för att gallra lite bland kajorna.. Kajorna har dessvärre blivit smarta och drar så fort de ser min bil.. Sen sätter de sig i träden hos grannen och när jag kör så flyger de tillbaka.. En kaja och 6 duvor fick jag ner ändå... och hade man jagat stare så hade jag kunnat skjuta massor.. bak på gården var marken täckt utav starar.. säkert 1000st! Drängen berättade att det fanns råttor på en gård längre bort.. Jag åkte dit för att kolla läget och där fanns gott om fågel också. En kaja och 2 duvor till fick jag ner..  Några råttor kunde jag inte se men det fanns spår kring gödselplattan och foderbordet..  Skadedjursfirman sprutar gift om några dar.. annars är det ju rätt kul att både fånga och skjuta råttor..  Jag åkte vidare till mitt vaktorn.. Senaste åtlingen hade gjort susen.. nu fanns det rävspår i mängder och korpar och kråkor satt i träden.. Inga grisspår i sikte dock... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar