onsdag 6 maj 2020

grejat med brunnen..

I några veckors tid har jag haft problem med att jordfelsbrytaren slagit av. Oftast har felet uppstått när jag använt vatten.. spolat i toan eller duschat. Det visade sig att det var en av 3 säkringar till vattenpumpen som var problemet.. Jag ringde elektrikern som kom och mätte.. felet visade sig vara nere i brunnen där jag har en pump på 120m djup. Det blev till att beställa hem en spolbil.. Pumpen hissades upp och brunnsröret rengjordes.. Och på kabeln blott 1m från pumpen hittade jag felet.. Kabeln hade skavt sönder och metalltrådarna stack ut.. Elektrikern fick komma och fixa det.. Sen sänktes pumpen ner i hålet igen.. Vi får se vad detta kalaset kommer att kosta i slutänden.. 1h elektriker.. 3h spolbil med 3 gubbar och 1h elektriker igen.. Skulle inte bli förvånad om det går på 10000kr...  Men nu funkar grejerna som de ska..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar