fredag 13 mars 2020

Den förberedde överlever...

Det tycks råda panik kring coronavirusets spridning för tillfället.. Häromdan när jag var på apoteket så kom det säkert in 10 kunder och frågade efter handsprit... den var dessvärre slutsåld. Apotekspersonalen sa att kunderna hämtade ut allt som de hade på recept i medicinväg och att de köpte på sig mycket av annat såsom panodil mm.. I affärerna börjar ris, pasta och konservhyllorna att eka tomma och även torrjästen säljer bra..Stängs importen av livsmedel så klarar sig Sverige i 3 dar sägs det. Jag tar det med ro för egen del... jag är övertygad om att jag löser det hela om samhället kollapsar...  och själva coronaviruset lär inte vara något problem för en frisk och vältränad person. Jag har vedspis... ved.. kött i mängder i form av levande djur.. ammunition jaktvapen och massvis med fiskeredskap... Dessutom är jag ordentligt utbildad i överlevnad... Det jag saknar är väl en säck salt och en riktig jordkällare... Svälta ihjäl lär jag inte göra i vart fall...  Är man någorlunda förnuftig så undviker man folksamlingar, vårdinrättningar, att äta buffe, åka spårvagn och sånt i möjligaste mån.. men viktigast är att tvätta händer med tvål och vatten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar