lördag 8 februari 2020

vakat...och åtlat..

Tog ett morgonpass på kompisens mark igen... Det var mest fåglar som dök upp när det ljusnade... Kompisen gjorde ett litet drev efter ett tag.. En räv sprang förbi mitt pass men nåt skjutbart matvilt dök inte upp...Jag hade med mig majs så vi hjälptes åt att fylla spridaren.. Det fanns majs kvar sen sist men inte ett korn på marken..så djuren är på åteln varje natt.. Några meter från spridaren låg det massvis med grisbajs.. Halmen som vi haft under spridaren var helt väck nu med.
Kompisen satte på kaffet och jag åkte vidare till min andra åtel i granplanteringen.. Där fanns inte ett majskorn på marken heller...men ganska mycket bök och gott om grisskit även där.. Foderspridarens tunna fylldes och hissades på nytt.. Tjärträdet tjärades... och idag hade jag med mig åtelkameran så den hängdes upp också... Får hoppas att den skickar bilder som den ska nu med... Efter kaffet flyttade vi ett jakttorn till ett ställe där 3 olika stigar går ihop till en och där djuren troligtvis korsar stora vägen... viltstaketet tar slut där..  Vi skottfältsröjde och det såg rätt bra ut när vi var klara. Förhoppningen är att kunna komma åt det vilt som hörs knaka förbi till vänster om åteln varje morgon.. Kompisen ska testa det passet imorgon bitti....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar