måndag 13 januari 2020

Första passet på skidor!

Idag blev det första passet på skidor.. Jag testade dem på sjöisen förra vintern men där fanns ju inga spår. Annars är det väl 27 år sedan jag åkte längdskidor senast... typ...  och det var på vita blixten.. Jag besökte Borås skidstadion idag för en kompis hade sagt att det fanns snö där. När jag kom fram så var det några gubbar där.. de skrattade gott när jag sa att det var första gången jag skulle åka skidor.. och att jag var anmäld till vasaloppet tyckte det var kul det med... Jag ställde mig i spåret och stakade... sen kom uppförsbacken och jag stakade mig upp även där... Sen var det platt en bit och därefter gick det nedför.. Jag åkte men i spåren går ju inte att bromsa... farten blev skaplig och plötsligt försvann spåret och skidorna gled iväg.. jag satte mig på arslet med en smäll...  Jag måste lära mig att bromsa kanske... Jag vände och stakade upp igen... Därefter vände jag på plattan och övade på att ploga ner mellan spåren...Jag pratade med några andra åkare och de sa att det bara var att öva på. Jag stakade och plogade och snart hade 1 h och 30 min gått... Nu var jag ensam kvar i spåret... Jag smsade min kompis men mobilen dog.. så jag åkte hemåt istället... Imorgon blir det gymmet och stakmaskin... Men jag ska snart ut i spåret igen..jag måste ju öva! mycket mer!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar