torsdag 7 november 2019

lite av varje..

Igår hann jag med en åtling vid mitt vaktorn... Tjärträdet såg välbesökt ut. Jag hänge upp åtelkameran igen. I år verkar det inte ha blivit så mycket ekollon som föregående år... Grisstammen tycks ha exploderat hemmavid nu också... Hästhagar, trädgårdar mm på flera håll i trakten har blivit helt uppbökade senaste veckan.. Ungefär 500m hemifrån mitt så ser det ut som en stridsvagn dragit fram...  Jag har fått erbjudande om att skyddsjaga på ytterligare 2 ställen denna vecka.... Snart finns det mer jakt än vad man hinner med....  Jag har jobbat extra väldigt mycket det senaste för jag behöver cash till mitt kylrumsbygge... Inatt snöade det när jag gick och la mig.. så snart är det dags att släppa stövaren igen... Eftersom han vart efter rådjur en del så vill jag ha spårsnö så jag kan säkerställa att han jagar det han ska...Det ska bli test på vildsvin med terriern så fort jag får tillfälle med. Jag kikade kring bondgårdarna igår, det var dåligt med svartfågel..men kanadagässen slår på en åker regelbundet...  Broder Tuck har byggt en kamin till min jaktkoja så den ska monteras någon dag.... Då kvällarna är mörka så har jag funderat på att ta upp ett gammalt intresse.. modellbygge...jag har beställt hem lite ww2 modeller.... och jag tänker mig att jag ska bygga dioramor... vi får se hur det blir.. Oktober månad blev en månad utan träning... helt sjukt! Fast det blev både en marsch på 2 mil och ett helt gäng skogspromenader och hundpromenader... men ovanligt lite då jag hållt igång rejält de senaste 2 åren.. Det måste bli skärpning.. vasaloppet väntar!!  Nu är det dags för en vända hos djuren med städning och diverse och har jag tid över innan jobbet så ska jag flå en mård.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar