lördag 23 november 2019

jagat vildsvin och dov

I morse satte jag mig och vakade från kompisens pass. Klockan var 0700.. jag hörde att det knakade en bit bort från åteln men det var inget som vågade sig fram.. Endast en ekorre och ett gäng fåglar.. Vid kl 1030 var det färdigvakat.. Vi samlades för kaffe och fika. Vi snackade lite om att göra iordning den gamla jordkällaren till kylrum och den gamla smedjan till slaktbod..men det får vi ta en annan dag. Vi satte oss för ett eftermiddagspass vid kl 1300... Några skator och nötskrikor plockade majs på åteln.. Vid kl 1400 hörde jag 2 skott. Jag tog för givet att polarn skjutit en eller 2 hjortar.. min mobil hade dött så jag gick ner till vägen och spanade mot baksidan av hans torn.. Det visade sig att det smällt från grannmarkens åtel...  Hursomhelst beslutade jag mig för att åka hem istället....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar