tisdag 1 oktober 2019

testat rullskidorna...

Då Lidingöloppet nu är avklarat så är det dags att påbörja skidträningen istället.. Vasaloppet lär man ju inte staka sig igenom otränad...  Jag packade in rullskidor,pjäxor, stavar och givetvis en hjälm i bilen.. Sen åkte jag till en liten asfalterad väg som går genom skogen hemmavid. Att åka rullskidor var inte det lättaste... Först var det riktigt läskigt att bara stå på dem.. sen skulle man få grepp med stavarna i asfalten... och sen skulle man försöka slappna av.. Jag testade stakning och diagonalåkning... Men efter 10 min var jag rätt så nöjd för dagen... och sträckan då? Det blev väl max 200 m... Rullskidor behöver jag träna mer på... jag ska hitta nåt ställe med ny asfalt så jag får bättre grepp i stavarna ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar