tisdag 29 oktober 2019

Påbörjat bygget!

Jag har insett att jag har behov utav ett kylrum och ett utrymme att stycka och flå vilt.. Att jaga vildsvin på sommarn och att inte ha någon möjlighet att hänga upp kroppen svalt och flugfritt är ett problem. I nuläget använder jag grannens källare men där är temperaturen lite för hög, likaså fukten.. dessutom kommer det in flugor så jag behöver använda viltsäck. Hängningen blir således lidande.. Vintertid fungerar mitt garage men det är varken frostfritt eller musfritt. Vid styckning får jag stå inne på köksbordet.. Lite kasst att såga av ben och sånt inne på bordet..  Jag har därför påbörjat byggandet utav en slaktlokal i litet format.. På garagegaveln bygger jag ut ett  litet rum där jag kan ha en kyldel och en del där jag kan hänga upp viltet vid flåning.. en bänk att stycka på blir det också.. Bilen kan jag backa intill ganska nära så det inte blir så långt att släpa.  Idag har jag reglat upp ramen till golvet och lagt den i våg..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar