lördag 26 oktober 2019

fixat trofeer...

Förra året sköt jag 2 galtar när jag vakade en natt.. den ena runt 70-80 kg och den andra runt 80-90 kg. Deras käkar har jag haft nergrävda i en hink som jag fyllt med jord och täckt med en stenplatta..dessutom stoppade jag mask i hinken. Maskarna hade jobbat bra och gjort rent allt. Jag tog och spolade av delarna och sen tog jag in dem och drog ur tänder och betar. Betarna kokades snabbt med lite diskmedel i vattnet. Därefter fyllde jag dem med silikon och silikonade fast dem på trofesköldarna. Ett eklöv fick täcka ändarna. Därefter var det dags för en rådjurstrofe att fixas till. Jag la skallen på ett sandpapper och slipade fram och tillbaka en stund.. så att anläggningsytan blev slät. Sen silikonade jag fast den på en trofesköld. Jag har sparat vildsvinständer att använda till smycken... ett halsband i vikingastil vore najs...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar