tisdag 8 oktober 2019

åtlat och vakat gris..

I morse åkte jag bort till vaktornet. Där tjärade jag och slängde en påse fisk...Jag plockade en bärkasse majskolvar där bonden skördat.. det blir alltid en hel del spill..Kolvarna slängdes framför vaktornet de också. Sen kapade jag upp skjutgluggen i vaktornet så att mörkersiktet funkar som det ska..det bygger på en hel del på höjden.. och dessutom tätade jag springor i kojan.
Kl 1800 var jag hos bonden igen och nu skördades den sista majsen.. jag ställde mig i tornet i änden på fältet.. kommer det grisar springande så ska jag skjuta dem.. men det fanns inga där. Jag tog mig ner till vaktornet.. vid kl 2000 var det mörkt och knak och grymtningar började höras 30-50m in i buskaget....oouuuiiiii tjöt det som om att någon höll på att bli uppäten..Hela flocken skrek och stack iväg.. strax därefter hörde jag något större djur gå genom buskaget 10m från tornet. Jag väntade tyst...vid kl 2100 hördes gris 300-400m bort uppåt bondgården.. jag satt kvar och vid kl 2230 hördes ett grymtande 30m från tornet. Jag satt kvar till kl 2300 men det blev inget..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar