lördag 24 augusti 2019

Bondgårdsrens..

Åkte förbi bondgården igår kväll och såg en stor mängd kajor på ladugården.. Det blev till att ställa klockan.. jag var på plats vid 6 tiden. Först kom en flock duvor.. en fick jag på direkten.. Sen kom duvorna tillbaka och jag fick några till.. En försiktig kråka lyckades jag komma åt även om hållet var styvt.. Sen kom det mer duvor... och rätt var det var så seglade en kråka över huvudet..den hade sett den andra kråkan som låg på taket.. Pang pang och så störta även den.. Nu kom några kajor och jag fick ner en... och en stund senare ytterligare en.. Vid 0930 kände jag att det fick räcka för dagen.. 2 kråkor, 2 kajor och 15 tamduvor blev resultatet. Dessutom hittade jag grävlingsspår i leran bakom ladan så jag får väl gillra fällorna i veckan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar