söndag 26 maj 2019

Öresjön runt


Cyklade Öresjön runt idag... Det är ett trevligt motionslopp som går på mors dag varje år.. Vädret var blåsigt och lite mulet. Jag hade anmält mig till långa rundan på 11.6 mil.. Förra året körde jag korta rundan på 5.8 mil, det finns även en familjerunda på 1.7 mil...
Det blev bra fart i början på loppet och de flesta hängde på i 2-3 mil.. Jag kände mig stark och trampade förbi en efter en i uppförsbackarna... Jag hängde på en grupp en på 3 man en stund men de var lite väl snabba.. Gruppen efter var alldeles för långsam.. Det blev till att cykla själv.. annars tjänar man ju rätt mycket på att ligga på rulle. I första kontrollen stannade jag till.. och blev omkörd. Jag cyklade ikapp och förbi igen.. kul när man orkar sånt.. Vid 4-5 mil var jag helt ensam.. bara att trampa på.. motvinden var hemsk och man fick stå upp och trampa för att komma fram överhuvudtaget. Vid 9 mil lät jag gruppen bakom hinna ifatt.. De var riktigt slutkörda.. iallafall några utav dem...en gubbe sa att han låg i täten i 3 min och det var ett helt annat lopp där mot att ligga på rulle.. Jag sa att jag cyklat själv hela tiden i motvinden... Det var starkt jobbat sa han.. Med de orden kände jag mig superstark och trampade iväg.. Gruppen såg jag inte skymten av något mer och jag trampade uppför backarna mot mål.. Sista biten ställde jag mig och spurtade in i mål...det kändes riktigt bra! Medalj och en hamburgare....sen bar det iväg hem.. Vilade mig en timme och sen röstades det i eu-valet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar