fredag 19 april 2019

vakat vildsvin

Igår kväll åkte jag till kompisens mark.. Jag satte mig på passet vid kl 1900.. Fåglarna kvittrade och det var ljummet ute.. Vid kl 1955 drog spridaren igång.. Men det verkade komma dåligt med käk.. det var ju ett tag sedan jag fyllde tunnan.. Vid kl 2030 tändes åtelbelysningen.. Fullmånen lös starkt.. Det hördes rävskall från grannmarken.. Det prasslade i löven på alla håll och kanter. Jag kunde höra grisar kivas på avstånd.. Nu borde de väl komma snart.. Jag hörde något gå omkring nere på åteln fast den var utanför belysningen.. ett par ögon syntes men förmodligen var det väl en grävling.. Det tassade från sidan där jag satt och bakom passet.. men det kom inte fram något.. Vid kl 2300 började det bröta och nu var det nog en gris i faggorna.. Jag väntade men vid kl 2350 gav jag upp och packade ihop...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar