onsdag 6 mars 2019

ny jaktbil..

Glömde ju att skriva om nya jaktbilen .. eller rättare sagt den för mig nya men begagnade bilen.. Jag behöver plats för 5 personer, plats för hundar och dessutom en dragkrok.. men viktigast av allt.. fyrhjulsdrift.. Diesel vore bra med tanke på hur mycket jag kör.. men det börjar kännas osäkert med miljöpartiet vid rodret.. En ny bil går fetbort.. den kommer inte vara fin om några månader ändå.. med tanke på innehållet jag kör.. och det är ju bra om bilen är betald när den är förbrukad. Jag kikade på gamla bilar, terrano, x-trail, forester, frontera mm.. hittade en rejäl bil men den blev såld fort.. men sen så hittade jag en toyota rav4 på en firma i närheten.. Jag åkte och kikade och den var välskött ,dragkrok fanns och helt nya sommar och vinterdäck...Bilen var dinitrol behandlad flera gånger.. Jag testkörde och den gick stadigt på vägen, inga missljud och ingen obalans.. bromsarna tog jämnt och fint.. med handbromsen blev det tvärstopp också.. Oljan var nybytt och inget söl under bilen.. Jag slog på stort och förhoppningsvis funkar bilen i några år...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar