lördag 23 mars 2019

kråkmorgon..

Ägnade morgonen åt att skjuta svartfågel.. Riggade bulvaner på bondens åker och gömde mig i ett hallonsnår.. Taktiken funkade rätt bra. Det kom en kråka som fick smaka bly.. och sen kom kajorna en efter en. På grannmarken hade 3 grabbar hissat en kråkuv och emellanåt hördes det smällar.. men de hade glest med fågel.. bättre där jag satt. En kråka och 19 kajor blev resultatet.. en kaja landade i ett träd innan den dog och blev liggande på en gren. Jag försökte skjuta ner den men den fick vara kvar i trädet.. den var ju trots allt död. Jag åkte ner till vaktornet och åtlade med morgonens skörd. Sen körde jag vidare och provade en annan bondgård. Där lyckades jag peta ner 1 kaja och 3 duvor... De slängdes vid grävlingfällorna framför vakkojan bak på gården... En helt ok morgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar