söndag 31 mars 2019

hämtat gödsel..

Hämtade en kärra gödsel igen.. 5e lasset i vår.
Fixade iordning mina odlingslådor.. Först stoppade jag tidningspapper i botten.. sen en skottkärra gödsel i vardera låda..och sist av allt så hällde jag en säck planteringsjord på ytan i varje låda. I första lådan satte jag en rad med spenat, sen 2 rader plocksallat.. en rad sallat baby leaf, i nästa låda blev det en rad baby leaf, 2 rader rädisor, en rad majrovor.. Och i sista lådan blev det 3 rader majrovor och en rad med rotpersilja. Jag vet inte om rotpersiljan reagerar på att växa i gödsel men blasten går att skörda som vanlig persilja så det löser sig nog..  Jag fyllde gödsel i en pallkrage till och ytterligare 2 odlingslådor.. sen körde jag ner resten i slänten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar