fredag 22 februari 2019

vakat vildsvin och dov..

Blev lite försenad på morgonen och var uppe hos kompisen vid kl 0710.. På åkern mitt emot hans hus stod 6 st dovvilt.. Jag blev sugen på att smyga på dem men rulltunnan och vildsvinen lockade mer.. Jag åkte således vidare till den.. Tunnan hade flyttat på sig.. jag fick ingen riktig ro i kroppen då jag tänkte på hjortarna.. Efter 1 h bestämde jag mig för att satsa på hjortarna istället.. Först skulle jag bara fylla på rulltunnan med majs.. Det fanns inget kvar i den och stigen var ännu mer uppbökad.. Där halmen låg hade de grävt fram granarnas rötter... Jag fyllde på och gick till bilen..Sen blev det en åktur till kompisens trädgård. Därifrån smög jag över gatan och bort till åkern.. Hjortarna stod ju givetvis inte kvar.. Jag gick in genom grinden i viltstaketet och passade på att smyga när någon bil passerade... Solen sken men några hjortar stod inte att finna... I kanten av åkern skulle man kunnat haft ett fint pass uppe på berget.. om man hade gallrat lite..men det får bli ett senare projekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar